segunda-feira, 27 de janeiro de 2020

PENSAMENTS - Eixecar la tapadora



Un cap complex

Aquesta matinada, i com hem passa sovint, estaba pensant amb la llengua materna, que confesso no domino gaira bé. I hem deia, a mi mateix, que si habitualment escric en portugués, també penso i raono en aquesta llengua.Que es la que normalment utilitzo dintre de la llar, tan amb la meva dona com amb els nostres fills ils pocs amb que tinc oportunitat de cambiar opinions.

Domés escric i parlo respectant el com vaix apendre a enraonar quant en contacte amb els meus germans. Poques vegades durant l'any tinc oportunitat d'una parlada amb altres persones, en catalá. I com sigui que, degut a l'edad que carrego, já no viatjo i, en consecuencia, no visito la meva terra de neixament, dons hem trobo com um efectiu expatriat. Cada dia més.

Legalment, i degut a que l'estructura actual de la península, apart de l'área de Portugal, sigui considerada com um regne uniforme, espanyol sense opció, i possitblement per l'influência que m'afecta el tindre, per opció i aceptació, la nacionalitat portuguesa, i les tensions internas que s'han acentuat entre catalans (no tots, la veritat) i casi bé tota la població de llengua castellana, hem sento poc adicte a utilitzar el castellá. Una situación incómoda, si més no.

Curiosament, en somnis, recordo que tinc una forte adicció per dialogar sigui en italiá -principalment- com en francès.

Sincerament tinc que reconèixer que el meu ventall de contactes personals, siguin per escrit o de diàlec oral, es tan reduit que ni val la pena el intentar quantificarlo. Puc dir, sense exagerar, que estic casi tan sol com un mussol. I encara afegir que la culpa, si en cás es pot atribuir a algú, es exclusivament meva.

Sem comentários:

Enviar um comentário